loading...

آبگرمکن

نحوه تعویض آبگرمکن برقی

بازدید : 132
شنبه 22 شهريور 1399 زمان : 14:52

از آنجا که نصب حرفه ای غالباً 500 دلار یا بیشتر به هزینه تعویض آبگرمکن برقی استاندارد به سبک مخزن اضافه می کند ، به طور طبیعی بسیاری از صاحبان خانه ها به احتمال زیاد خود آن را نصب می کنند. و گرچه به عنوان یک پروژه پیشرفته در نظر گرفته می شود ، DIYers با تجربه خوب اغلب می توانند کار خود را با کمی برنامه ریزی انجام دهند. اما این یک پروژه برای مبتدیان نیست.


اولین قدم برای یادگیری نحوه نصب آبگرمکن برقی جدید ، بررسی نوع بخاری شماست. ابتدا منبع سوخت را مشخص کنید: گاز یا برق؟ سپس ، اندازه: 30- ، 40- ، 50 گالن یا بزرگتر را تعیین کنید؟ هنگام تعویض آبگرمکن برقی ، نگه داشتن همان نوع سوخت و تقریباً همان اندازه مخزن آسانتر است. با این حال ، اگر آبگرمکن قدیمی شما آب گرم کافی را تأمین نمی کرد ، می توانید با یک واحد بزرگتر - مثلاً از 40 گالن به 50 گالن تبدیل شوید - به شرط وجود فضای کافی برای بخاری بزرگتر ، فکر کنید.


در بهترین حالت ، تعویض یک کار چند ساعته است که بخاری قدیمی را جدا کرده و از بین می برد ، سپس آبگرمکن برقی جدید را به جای خود منتقل می کند و اتصالات را دقیقاً به همان شکل باز می گرداند. اگرچه یک دلیل وجود دارد که چرا لوله کش ها بر اساس یک روز کامل کار پیشنهاد کار می کنند: این کار اغلب پیچیده تر می شود.


تعویض آبگرمکن برقی نیاز به اتصال لوله کشی و همچنین اتصال سیم یا گاز ، به علاوه اتصال آبگرمکن برقی اگر آبگرمکن گاز دارید. اگر از مهارت خود در این زمینه ها اطمینان ندارید ، تماس با یک حرفه ای بهترین روش است. در بعضی از مناطق ، ممکن است غیرقانونی باشد که صاحبان خانه مسکن گاز را کنترل کنند. همیشه در مورد کار با خطوط بنزین ، دستورات محلی را دنبال کنید.


تهویه آبگرمکن گازی


برای سالهای متمادی ، روش استاندارد تخلیه گازهای خروجی احتراق برای بخاری آب سوزاننده گاز با تهویه اتمسفر بود. در این سیستم ، یک هود فلزی در بالای آبگرمکن هم گازهای خروجی و هم مقدار کمی هوای تازه از اتاق را از طریق یک دودکش فلزی از طریق سقف یا به یک دودکش مشترک هدایت می کرد. در بسیاری از موارد ، نصب یک آبگرمکن برقی جدید صرفاً اتصال دودکش و درب هود موجود به بخاری جدید است.


اما ممکن است هر زمان که آبگرمکن برقی جدیدی نصب می شود ، کد ساختمان در برخی از جوامع نیاز به تغییر روش دیگری دارد. اکنون بسیاری از مناطق به سیستمی معروف هستند که به آن هواکش مستقیم می گویند ، در آن یک لوله تهویه مخصوص دو جداره همزمان با ورود هوای تازه ، گازهای خروجی را از کنار خانه منتقل می کند.

برای جلوگیری از ایجاد اختلاف فشار هوا از گاز و جریان هوا از طریق دودکش آبگرمکن ، که می تواند گازها را از مشعل آبگرمکن برقی به داخل خانه بکشاند. بسته به مدت زمان استفاده از دریچه مستقیم ، کد ممکن است به یک فن قدرت که به جریان گاز خروجی در دریچه کمک می کند نیز نیاز داشته باشد. در خانه های قدیمی و با هوای کم ، این به ندرت مشکلی ایجاد می کند.

اگر کد شما مستلزم آن است که از دریچه اتمسفر ساده به دریچه مستقیم یا دریچه مستقیم تغذیه شده تبدیل شوید ، این کار پیچیده تر است. بیشتر افراد برای این کار باید با یک حرفه ای تماس بگیرند.

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
آچار قابل تنظیم
انبر قفل کانال
لوله برش (در صورت نیاز)
پیچ گوشتی
شیلنگ باغچه
لوازم خانگی دلی و تسمه
لوازم مشعل و پروانه پروپان (در صورت لزوم)
مواد
آبگرمکن جدید
شیمز (در صورت لزوم)
اتصالات لوله کشی (در صورت لزوم)
نوار مهر و موم لوله لوله کشی
هود پیش نویس بخاری آب (در صورت نیاز برای بخاری گازی)
شیر تسکین دهنده دما و فشار (در صورت عدم ارائه)
شیر تخلیه بخاری آب (در صورت عدم ارائه)
اتصالات لوله دریچه (در صورت لزوم)
نوک پستان آب گرم کن پلاستیکی گالوانیزه (2)
در صورت لزوم اتصالات لوله کشی لوله کشی
لوله های فلکس آبگرمکن (در صورت نیاز)
لوله گاز انعطاف پذیر (در صورت نیاز)


دستورالعمل ها


آب و گاز و برق را خاموش کنید


خدمات آبگرمکن موجود را خاموش کنید. آب شیر اصلی قطع آب منزل یا شیر قطع کننده شاخه را کنترل کنید که آب سرد را به سمت آبگرمکن برقی کنترل می کند. سپس ، برق یا گاز را خاموش کنید.

آبگرمکن برقی: قطع کننده مدار مدار بخاری در جعبه قطع کننده خانه را خاموش کنید. این به طور معمول یک شکن دو قطبی 30 آمپر است.
آبگرمکن گازی: منبع تغذیه شیر دریچه قطع لوله گاز نزدیک به آبگرمکن را خاموش کنید.

مخزن آبگرمکن را تخلیه کنید


یک شلنگ باغ را به شیر تخلیه نزدیک پایین آبگرمکن برقی وصل کنید. نزدیکترین شیر آب گرم مانند حمام را باز کنید تا از مکش در خطی که می تواند تخلیه را کند کند جلوگیری کند. انتهای دیگر شیلنگ را روی یک درب کف قرار دهید یا آن را در فضای باز اجرا کنید. شیر تخلیه را به آرامی باز کنید تا رسوبات شیر تخلیه را مسدود نکند. اجازه دهید مخزن کاملا تخلیه شود ، سپس شیر را خاموش کرده و شیلنگ را خارج کنید.

داخل آبگرمکن آب گرم گازی ، شیر تخلیه کنید
خطوط آب را قطع کنید

با استفاده از آچار لوله یا انبر قفل کانال ، خطوط آب سرد و گرم را از آبگرمکن جدا کنید. اینها ممکن است با لوله های انعطاف پذیر به آبگرمکن برقی متصل شوند (معمولاً با اتصالات فشرده سازی یا اتصالات متصل می شوند) یا با اتصالات لحیم شده (خطوط لحیم شده باید با یک برش لوله بریده شوند).

خطوط برق یا گاز را قطع کنید
بعد ، منبع تغذیه بخاری آب باید قطع شود.

آبگرمکن برقی: درپوش پانل اتصال سیم در بالای آبگرمکن را بردارید. تأیید کنید که مدار خاموش است ، با استفاده از دستگاه تست ولتاژ غیر تماسی سیم های جداگانه را بررسی کنید ، سپس اتصالات سیم را که سیم های مدار را به سیم های بخاری آب متصل می کنند ، باز کنید. گیره کابل را باز کنید و کابل را از جعبه اتصال خارج کنید.


آبگرمکن گازی: مطمئن شوید شیر روی خط اصلی گاز خاموش است ، سپس خط گاز را از شیر کنترل گاز روی بخاری آب جدا کنید. این لوله گاز ممکن است یک لوله انعطاف پذیر باشد که با وینیل ، لوله مس مس نرم ، یا گاهی اوقات (با آبگرمکن قدیمی) یک اتصال سخت لوله سیاه است.
دریچه بخاری آب را جدا کنید (فقط بخاری های گازی)
لوله هواکش را از روی هود برآمدگی بالای بخاری جدا کنید. هود پیش نویس معمولاً با سه یا چهار پیچ فلزی به لوله هواکش متصل می شود. اگر هود پیش نویس در شکل خوبی باشد ، ممکن است بتوانید از آن با بخاری جدید استفاده کنید.

آبگرمکن برقی قدیمی را برای جدید عوض کنید


برای چرخاندن آبگرمکن برقی و چرخ قدیمی در جدید ، از یک لوازم خانگی با بند استفاده کنید. اگر آبگرمکن ها باید از پله های زیرزمین بالا و پایین بروند ، بهتر است یک کمک دهنده داشته باشید تا در این کار به شما کمک کند. و مطمئن شوید که در هنگام جابجایی آبگرمکن برقی را به صورت دالی بسته اید.

کف مکانی که آبگرمکن برقی قدیمی در آن قرار داشت را تمیز کنید. آبگرمکن جدید را به موقعیت خود منتقل کنید ، لوله های موجود را با اتصالات لوله کشی آبگرمکن کنار هم قرار دهید. در صورت لزوم ، با شستن زیر پاها آبگرمکن جدید را تراز کنید. اگر منطقه شما در معرض خطر زلزله قرار دارد ، ممکن است براکت ها یا تسمه هایی وجود داشته باشد که برای محکم نگه داشتن آبگرمکن باید محکم شوند.

لوله کشی نصب آبگرمکن برقی


Relief Valve و سایر اتصالات را نصب کنید
اتصالات مختلف مورد نیاز برای آبگرمکن را نصب کنید. این همیشه شامل یک شیر تخلیه دما و فشار (شیر TPR) و لوله تخلیه تخلیه است. طبق دستورالعمل سازنده ، سایر اتصالات را در صورت لزوم نصب کنید

خطوط آب را وصل کنید
نوک سینه های پلاستیکی گالوانیزه را به دهانه های ورودی آب سرد و آب گرم در بالای آبگرمکن وصل کنید. نصب شامل پیچیدن نخ ها با نوار مهر و موم لوله کش ، سپس کشیدن نوک سینه ها در داخل سوراخ ها و محکم کردن آنها با انبر قفل کانال یا آچار لوله است.

اکنون ، لوله آب سرد را به نوک پستان ورودی روی آبگرمکن و لوله آب گرم را به نوک پستان خروجی وصل کنید. در برخی موارد ، این امر می تواند به راحتی اتصال لوله های قابل انعطافی که هنگام برداشتن بخاری قدیمی جدا کرده اید ، باشد. اما اگر لوله های آب به سختی به داخل بخاری آب منتقل می شدند و برای برداشتن آبگرمکن به برش احتیاج داشتند ، کار کمی پیچیده تر است.

برای اتصال نوک پستان های بخاری آب به لوله های آب سرد و گرم ممکن است لازم باشد آداپتورهای رزوه ای مختلف ، طول کوتاه لوله و اتصالات اتصال را مونتاژ کنید. نحوه انجام این کار به انواع لوله شما و پیکربندی لوله کشی بستگی دارد. اگر لوله های مسی داشته باشید ممکن است به لحیم کاری عرق با مشعل نیاز داشته باشد ، اما اتصالات فشرده سازی ، اتصالات چسبنده (SharkBite) و اتصالات PEX وجود دارد که می تواند با انواع مختلف لوله های لوله کشی نیز کار کند.

اگر قبلاً آنها را ندارید ، اکنون زمان مناسبی برای نصب لوله های انعطاف پذیر برای اتصال لوله های آب سرد و گرم به آبگرمکن است. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض در آینده ، اتصال آبگرمکن را آسان تر می کند. این امر مستلزم اتصال آداپتورهای رشته ای نر به هر دو نوک سینه های آبگرمکن و انتهای لوله های آب سرد و گرم است. سپس لوله های انعطاف پذیر با مهره های اتصال دهنده ای که به آداپتورها پیچ می شوند بین آنها قرار می گیرد.

خطوط گاز یا برق را وصل کنید
در صورت لزوم ، گاز یا منابع الکتریکی را به هم متصل کنید:

آبگرمکن گازی: خط گاز را به شیر کنترل مشعل گاز وصل کنید. در صورت امکان و مجاز بودن آن با کد محلی ، از یک خط گاز انعطاف پذیر استفاده کنید. با روشن کردن شیر تأمین گاز و مسواک زدن محلول آب صابون به محل اتصال گاز و تمام اتصالات گاز ، نشتی را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه حباب ، اتصال در حال نشت است و باید تقویت شود. اگر هنوز نمی توانید مهر و موم خوبی بدون حباب بگیرید ، با شرکت گاز یا یک لوله کش تماس بگیرید.
آبگرمکن برقی: کابل برق را در جعبه اتصال سیم در بالای آبگرمکن گیر کنید. سیم های مدار را با استفاده از کانکتورهای سیم به لامپ های آبگرمکن وصل کنید. صفحه پوشش را روی جعبه اتصال سیم وصل کنید.
دریچه (فقط بخاری های گازی) را دوباره وصل کنید
هود پیش نویس را در قسمت بالایی آبگرمکن قرار دهید و مرکز آن را روی دهانه خروجی قرار دهید و آن را به داخل لوله دریچه قرار دهید. آن را با پیچ های ورق فلزی محکم کنید. اگر آبگرمکن برقی جدید نسبت به بخاری قدیمی ارتفاعی متفاوت دارد ، ممکن است لازم باشد که لوله تخلیه را با برش دادن اندازه آن با قیچی فلزی یا نصب قسمت کوتاهتر لوله ، کوتاه کنید. یا ، برای یک آبگرمکن کوتاهتر ممکن است لازم باشد که دریچه را با اضافه کردن یک بخش اضافی لوله دریچه ، طولانی کنید.

مطابق دستورالعمل های سازنده و الزامات کد محلی ، حتماً دریچه را متصل کنید. برای آبگرمکن برقی جدید باید قطعات و دستورالعمل های خاصی وجود داشته باشد.

در بعضی از جوامع ، تهویه مشترک با دودکش یا دودکش که کوره را نیز سرو می کند (در اینجا نشان داده شده است) دیگر مجاز نیست. در این حالت ، ممکن است لازم باشد برای تنظیم مجدد تخلیه آبگرمکن جدید خود با یک متخصص تماس بگیرید.

دریچه گاز از آبگرمکن برقی به دودکش منتقل می شود
نصب را کامل کنید
یک شیر آب گرم را در محلی از راه دور در خانه روشن کنید ، سپس شیر تأمین آب سرد را به آبگرمکن روشن کرده و اجازه دهید مخزن آبگرمکن با آب پر شود. شما می دانید که هنگامی که آب از شیر آب گرم شروع به جریان می کند ، مخزن پر است.

برای یک آبگرمکن برقی ، با روشن کردن قطع کننده مدار ، برق را به مدار آبگرمکن برقی برگردانید. برای آبگرمکن گاز ، اطمینان حاصل کنید که سوپاپ اصلی گاز باز شده است و مطابق با دستورالعمل های سازنده ، عملکرد صحیح اشتعال خلبان را تأیید کنید.

ترموستات را بر روی بخاری بر اساس درجه حرارت بین 110 تا 125 درجه فارنهایت تنظیم کنید (120 درجه توصیه می شود) و اجازه دهید آب مخزن به دما برسد.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن برقی لینک روبرو : آبگرمکن برقی

از آنجا که نصب حرفه ای غالباً 500 دلار یا بیشتر به هزینه تعویض آبگرمکن برقی استاندارد به سبک مخزن اضافه می کند ، به طور طبیعی بسیاری از صاحبان خانه ها به احتمال زیاد خود آن را نصب می کنند. و گرچه به عنوان یک پروژه پیشرفته در نظر گرفته می شود ، DIYers با تجربه خوب اغلب می توانند کار خود را با کمی برنامه ریزی انجام دهند. اما این یک پروژه برای مبتدیان نیست.


اولین قدم برای یادگیری نحوه نصب آبگرمکن برقی جدید ، بررسی نوع بخاری شماست. ابتدا منبع سوخت را مشخص کنید: گاز یا برق؟ سپس ، اندازه: 30- ، 40- ، 50 گالن یا بزرگتر را تعیین کنید؟ هنگام تعویض آبگرمکن برقی ، نگه داشتن همان نوع سوخت و تقریباً همان اندازه مخزن آسانتر است. با این حال ، اگر آبگرمکن قدیمی شما آب گرم کافی را تأمین نمی کرد ، می توانید با یک واحد بزرگتر - مثلاً از 40 گالن به 50 گالن تبدیل شوید - به شرط وجود فضای کافی برای بخاری بزرگتر ، فکر کنید.


در بهترین حالت ، تعویض یک کار چند ساعته است که بخاری قدیمی را جدا کرده و از بین می برد ، سپس آبگرمکن برقی جدید را به جای خود منتقل می کند و اتصالات را دقیقاً به همان شکل باز می گرداند. اگرچه یک دلیل وجود دارد که چرا لوله کش ها بر اساس یک روز کامل کار پیشنهاد کار می کنند: این کار اغلب پیچیده تر می شود.


تعویض آبگرمکن برقی نیاز به اتصال لوله کشی و همچنین اتصال سیم یا گاز ، به علاوه اتصال آبگرمکن برقی اگر آبگرمکن گاز دارید. اگر از مهارت خود در این زمینه ها اطمینان ندارید ، تماس با یک حرفه ای بهترین روش است. در بعضی از مناطق ، ممکن است غیرقانونی باشد که صاحبان خانه مسکن گاز را کنترل کنند. همیشه در مورد کار با خطوط بنزین ، دستورات محلی را دنبال کنید.


تهویه آبگرمکن گازی


برای سالهای متمادی ، روش استاندارد تخلیه گازهای خروجی احتراق برای بخاری آب سوزاننده گاز با تهویه اتمسفر بود. در این سیستم ، یک هود فلزی در بالای آبگرمکن هم گازهای خروجی و هم مقدار کمی هوای تازه از اتاق را از طریق یک دودکش فلزی از طریق سقف یا به یک دودکش مشترک هدایت می کرد. در بسیاری از موارد ، نصب یک آبگرمکن برقی جدید صرفاً اتصال دودکش و درب هود موجود به بخاری جدید است.


اما ممکن است هر زمان که آبگرمکن برقی جدیدی نصب می شود ، کد ساختمان در برخی از جوامع نیاز به تغییر روش دیگری دارد. اکنون بسیاری از مناطق به سیستمی معروف هستند که به آن هواکش مستقیم می گویند ، در آن یک لوله تهویه مخصوص دو جداره همزمان با ورود هوای تازه ، گازهای خروجی را از کنار خانه منتقل می کند.

برای جلوگیری از ایجاد اختلاف فشار هوا از گاز و جریان هوا از طریق دودکش آبگرمکن ، که می تواند گازها را از مشعل آبگرمکن برقی به داخل خانه بکشاند. بسته به مدت زمان استفاده از دریچه مستقیم ، کد ممکن است به یک فن قدرت که به جریان گاز خروجی در دریچه کمک می کند نیز نیاز داشته باشد. در خانه های قدیمی و با هوای کم ، این به ندرت مشکلی ایجاد می کند.

اگر کد شما مستلزم آن است که از دریچه اتمسفر ساده به دریچه مستقیم یا دریچه مستقیم تغذیه شده تبدیل شوید ، این کار پیچیده تر است. بیشتر افراد برای این کار باید با یک حرفه ای تماس بگیرند.

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
آچار قابل تنظیم
انبر قفل کانال
لوله برش (در صورت نیاز)
پیچ گوشتی
شیلنگ باغچه
لوازم خانگی دلی و تسمه
لوازم مشعل و پروانه پروپان (در صورت لزوم)
مواد
آبگرمکن جدید
شیمز (در صورت لزوم)
اتصالات لوله کشی (در صورت لزوم)
نوار مهر و موم لوله لوله کشی
هود پیش نویس بخاری آب (در صورت نیاز برای بخاری گازی)
شیر تسکین دهنده دما و فشار (در صورت عدم ارائه)
شیر تخلیه بخاری آب (در صورت عدم ارائه)
اتصالات لوله دریچه (در صورت لزوم)
نوک پستان آب گرم کن پلاستیکی گالوانیزه (2)
در صورت لزوم اتصالات لوله کشی لوله کشی
لوله های فلکس آبگرمکن (در صورت نیاز)
لوله گاز انعطاف پذیر (در صورت نیاز)


دستورالعمل ها


آب و گاز و برق را خاموش کنید


خدمات آبگرمکن موجود را خاموش کنید. آب شیر اصلی قطع آب منزل یا شیر قطع کننده شاخه را کنترل کنید که آب سرد را به سمت آبگرمکن برقی کنترل می کند. سپس ، برق یا گاز را خاموش کنید.

آبگرمکن برقی: قطع کننده مدار مدار بخاری در جعبه قطع کننده خانه را خاموش کنید. این به طور معمول یک شکن دو قطبی 30 آمپر است.
آبگرمکن گازی: منبع تغذیه شیر دریچه قطع لوله گاز نزدیک به آبگرمکن را خاموش کنید.

مخزن آبگرمکن را تخلیه کنید


یک شلنگ باغ را به شیر تخلیه نزدیک پایین آبگرمکن برقی وصل کنید. نزدیکترین شیر آب گرم مانند حمام را باز کنید تا از مکش در خطی که می تواند تخلیه را کند کند جلوگیری کند. انتهای دیگر شیلنگ را روی یک درب کف قرار دهید یا آن را در فضای باز اجرا کنید. شیر تخلیه را به آرامی باز کنید تا رسوبات شیر تخلیه را مسدود نکند. اجازه دهید مخزن کاملا تخلیه شود ، سپس شیر را خاموش کرده و شیلنگ را خارج کنید.

داخل آبگرمکن آب گرم گازی ، شیر تخلیه کنید
خطوط آب را قطع کنید

با استفاده از آچار لوله یا انبر قفل کانال ، خطوط آب سرد و گرم را از آبگرمکن جدا کنید. اینها ممکن است با لوله های انعطاف پذیر به آبگرمکن برقی متصل شوند (معمولاً با اتصالات فشرده سازی یا اتصالات متصل می شوند) یا با اتصالات لحیم شده (خطوط لحیم شده باید با یک برش لوله بریده شوند).

خطوط برق یا گاز را قطع کنید
بعد ، منبع تغذیه بخاری آب باید قطع شود.

آبگرمکن برقی: درپوش پانل اتصال سیم در بالای آبگرمکن را بردارید. تأیید کنید که مدار خاموش است ، با استفاده از دستگاه تست ولتاژ غیر تماسی سیم های جداگانه را بررسی کنید ، سپس اتصالات سیم را که سیم های مدار را به سیم های بخاری آب متصل می کنند ، باز کنید. گیره کابل را باز کنید و کابل را از جعبه اتصال خارج کنید.


آبگرمکن گازی: مطمئن شوید شیر روی خط اصلی گاز خاموش است ، سپس خط گاز را از شیر کنترل گاز روی بخاری آب جدا کنید. این لوله گاز ممکن است یک لوله انعطاف پذیر باشد که با وینیل ، لوله مس مس نرم ، یا گاهی اوقات (با آبگرمکن قدیمی) یک اتصال سخت لوله سیاه است.
دریچه بخاری آب را جدا کنید (فقط بخاری های گازی)
لوله هواکش را از روی هود برآمدگی بالای بخاری جدا کنید. هود پیش نویس معمولاً با سه یا چهار پیچ فلزی به لوله هواکش متصل می شود. اگر هود پیش نویس در شکل خوبی باشد ، ممکن است بتوانید از آن با بخاری جدید استفاده کنید.

آبگرمکن برقی قدیمی را برای جدید عوض کنید


برای چرخاندن آبگرمکن برقی و چرخ قدیمی در جدید ، از یک لوازم خانگی با بند استفاده کنید. اگر آبگرمکن ها باید از پله های زیرزمین بالا و پایین بروند ، بهتر است یک کمک دهنده داشته باشید تا در این کار به شما کمک کند. و مطمئن شوید که در هنگام جابجایی آبگرمکن برقی را به صورت دالی بسته اید.

کف مکانی که آبگرمکن برقی قدیمی در آن قرار داشت را تمیز کنید. آبگرمکن جدید را به موقعیت خود منتقل کنید ، لوله های موجود را با اتصالات لوله کشی آبگرمکن کنار هم قرار دهید. در صورت لزوم ، با شستن زیر پاها آبگرمکن جدید را تراز کنید. اگر منطقه شما در معرض خطر زلزله قرار دارد ، ممکن است براکت ها یا تسمه هایی وجود داشته باشد که برای محکم نگه داشتن آبگرمکن باید محکم شوند.

لوله کشی نصب آبگرمکن برقی


Relief Valve و سایر اتصالات را نصب کنید
اتصالات مختلف مورد نیاز برای آبگرمکن را نصب کنید. این همیشه شامل یک شیر تخلیه دما و فشار (شیر TPR) و لوله تخلیه تخلیه است. طبق دستورالعمل سازنده ، سایر اتصالات را در صورت لزوم نصب کنید

خطوط آب را وصل کنید
نوک سینه های پلاستیکی گالوانیزه را به دهانه های ورودی آب سرد و آب گرم در بالای آبگرمکن وصل کنید. نصب شامل پیچیدن نخ ها با نوار مهر و موم لوله کش ، سپس کشیدن نوک سینه ها در داخل سوراخ ها و محکم کردن آنها با انبر قفل کانال یا آچار لوله است.

اکنون ، لوله آب سرد را به نوک پستان ورودی روی آبگرمکن و لوله آب گرم را به نوک پستان خروجی وصل کنید. در برخی موارد ، این امر می تواند به راحتی اتصال لوله های قابل انعطافی که هنگام برداشتن بخاری قدیمی جدا کرده اید ، باشد. اما اگر لوله های آب به سختی به داخل بخاری آب منتقل می شدند و برای برداشتن آبگرمکن به برش احتیاج داشتند ، کار کمی پیچیده تر است.

برای اتصال نوک پستان های بخاری آب به لوله های آب سرد و گرم ممکن است لازم باشد آداپتورهای رزوه ای مختلف ، طول کوتاه لوله و اتصالات اتصال را مونتاژ کنید. نحوه انجام این کار به انواع لوله شما و پیکربندی لوله کشی بستگی دارد. اگر لوله های مسی داشته باشید ممکن است به لحیم کاری عرق با مشعل نیاز داشته باشد ، اما اتصالات فشرده سازی ، اتصالات چسبنده (SharkBite) و اتصالات PEX وجود دارد که می تواند با انواع مختلف لوله های لوله کشی نیز کار کند.

اگر قبلاً آنها را ندارید ، اکنون زمان مناسبی برای نصب لوله های انعطاف پذیر برای اتصال لوله های آب سرد و گرم به آبگرمکن است. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض در آینده ، اتصال آبگرمکن را آسان تر می کند. این امر مستلزم اتصال آداپتورهای رشته ای نر به هر دو نوک سینه های آبگرمکن و انتهای لوله های آب سرد و گرم است. سپس لوله های انعطاف پذیر با مهره های اتصال دهنده ای که به آداپتورها پیچ می شوند بین آنها قرار می گیرد.

خطوط گاز یا برق را وصل کنید
در صورت لزوم ، گاز یا منابع الکتریکی را به هم متصل کنید:

آبگرمکن گازی: خط گاز را به شیر کنترل مشعل گاز وصل کنید. در صورت امکان و مجاز بودن آن با کد محلی ، از یک خط گاز انعطاف پذیر استفاده کنید. با روشن کردن شیر تأمین گاز و مسواک زدن محلول آب صابون به محل اتصال گاز و تمام اتصالات گاز ، نشتی را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه حباب ، اتصال در حال نشت است و باید تقویت شود. اگر هنوز نمی توانید مهر و موم خوبی بدون حباب بگیرید ، با شرکت گاز یا یک لوله کش تماس بگیرید.
آبگرمکن برقی: کابل برق را در جعبه اتصال سیم در بالای آبگرمکن گیر کنید. سیم های مدار را با استفاده از کانکتورهای سیم به لامپ های آبگرمکن وصل کنید. صفحه پوشش را روی جعبه اتصال سیم وصل کنید.
دریچه (فقط بخاری های گازی) را دوباره وصل کنید
هود پیش نویس را در قسمت بالایی آبگرمکن قرار دهید و مرکز آن را روی دهانه خروجی قرار دهید و آن را به داخل لوله دریچه قرار دهید. آن را با پیچ های ورق فلزی محکم کنید. اگر آبگرمکن برقی جدید نسبت به بخاری قدیمی ارتفاعی متفاوت دارد ، ممکن است لازم باشد که لوله تخلیه را با برش دادن اندازه آن با قیچی فلزی یا نصب قسمت کوتاهتر لوله ، کوتاه کنید. یا ، برای یک آبگرمکن کوتاهتر ممکن است لازم باشد که دریچه را با اضافه کردن یک بخش اضافی لوله دریچه ، طولانی کنید.

مطابق دستورالعمل های سازنده و الزامات کد محلی ، حتماً دریچه را متصل کنید. برای آبگرمکن برقی جدید باید قطعات و دستورالعمل های خاصی وجود داشته باشد.

در بعضی از جوامع ، تهویه مشترک با دودکش یا دودکش که کوره را نیز سرو می کند (در اینجا نشان داده شده است) دیگر مجاز نیست. در این حالت ، ممکن است لازم باشد برای تنظیم مجدد تخلیه آبگرمکن جدید خود با یک متخصص تماس بگیرید.

دریچه گاز از آبگرمکن برقی به دودکش منتقل می شود
نصب را کامل کنید
یک شیر آب گرم را در محلی از راه دور در خانه روشن کنید ، سپس شیر تأمین آب سرد را به آبگرمکن روشن کرده و اجازه دهید مخزن آبگرمکن با آب پر شود. شما می دانید که هنگامی که آب از شیر آب گرم شروع به جریان می کند ، مخزن پر است.

برای یک آبگرمکن برقی ، با روشن کردن قطع کننده مدار ، برق را به مدار آبگرمکن برقی برگردانید. برای آبگرمکن گاز ، اطمینان حاصل کنید که سوپاپ اصلی گاز باز شده است و مطابق با دستورالعمل های سازنده ، عملکرد صحیح اشتعال خلبان را تأیید کنید.

ترموستات را بر روی بخاری بر اساس درجه حرارت بین 110 تا 125 درجه فارنهایت تنظیم کنید (120 درجه توصیه می شود) و اجازه دهید آب مخزن به دما برسد.

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن برقی لینک روبرو : آبگرمکن برقی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 267
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 544
  • بازدید کلی : 39036
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه